اپلیکیشن مدرسه زندگی

اپلیکیشن مدرسه زندگی با هدف توانمند سازی و ارتقاء دانش اجتماعی اقدام به آموزش الکترونیکی مهارتهای زندگی و پاسخگویی به سوالات حقوقی و روانشناسی کاربران نموده است. مدرسه زندگی دارای بخشهای متنوع و مختلفی از جمله:

1- آموزش مهارت های زندگی به روش بومی شده 4H
امروزه با توجه به ایجاد تغییرات فرهنگی و اجتماعی در شیوه زندگی، بسیاری از مردم در مواجهه با مسائل زندگی  فاقد مهارت و توانایی لازم  هستند و همین موضوع آنان را در رویارویی با مسائل و مشکلات زندگی روزمره و مقتضیات آن آسیب پذیر نموده است. مهارت‌های زندگی را مجموعه‌ای از مهارت‌ها و شایستگی‌های فردی و گروهی می گویند که افراد برای زیستن در هزاره جدید به آن نیاز دارند همزمان با یادگیری تسلط و استقرار، در این مهارت‌ها فرد علاوه بر رسیدن به آرامش و تعادل در زندگی فردی و اجتماعی به ایفای نقش در زندگی خود می‌پردازد، مهارت های زندگی در واقع عبارتند از توانایی‌هایی که منجر به ارتقای بهداشت روانی افراد جامعه، غنای روابط انسانی، افزایش سلامت و رفتارهای سالم در سطح جامعه می‌گردند. در این بخش مهارت های زندگی بر اساس مدل بومی شده 4H که شامل 35 مهارت اصلی می باشد به روش تکنیکی و کاربردی و مرحله به مرحله به کاربران آموزش داده  می شود.

2 – بخش رسانه اجتماعی :سازمانها و نهادهای مختلفی در حوزه توانمندسازی و ارتقاء دانش اجتماعی فعالیت می کنند و محتواهای ارزشمندی در این راستا تولید می نمایند اما متاسفانه با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد امکان دسترسی به محتوای تولید شده برای عموم افراد وجود ندارد. رسانه اجتماعی با ایجاد عدالت آموزشی اقدام به یکپارچه سازی محتوای آموزشی تولید شده نموده و با انعکاس دوباره آنها در راستای ارتقاء آگاهی های عمومی و پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت می کند.

3-نهضت پیشگیری: با توجه به روند رو به رشد آسیب های اجتماعی در جامعه؛ اکنون پیش از هر زمانی نیاز به ایجاد تحول و نوآوری آموزشی و تربیتی در جامعه احساس می شود،در جامعه متخصص و توانمند ما، ظرفیت علمی فراوان و سطح بالایی از آگاهی وجود دارد،با کمک گرفتن از فناوری های جدید و با ایجاد هم افزایی و یکپارچه نمودن توان تخصصی جامعه می توان در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تحولی بنیادی در حوزه آموزش مهارت های زندگی ایجاد نمائیم.جهت دستیابی به این هدف در بخش نهضت پیشگیری آپشن های زیر در دسترس می باشد.

4-پاسخگویی به سوالات حقوقی و روانشناسی با ورود کاربران به پنل اختصاصی خود، می توانند سوالات حقوقی و روانشناسی خود را از کارشناسان پرسیده و ظرف مدت مشخص راهنمایی های لازم  را دریافت نمایند.

فهرست