انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته کنکور سراسری یکی از انتخاب های سرنوشت ساز در زندگی افراد می باشد در صورتی که به درستی انجام شود داوطلبان را به کسب قبولی در رشته محل دلخواه خود نزدیک می کند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می بایست وضعیت علمی خود را مورد بررسی قرار داده و پس از تحلیل کارنامه اولیه کنکور سراسری و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی مورد نظر خود، به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه بپردازند.

هر ساله شاهد داوطلبانی هستیم که به علت اشتباه در انتخاب رشته  قصد انصراف یا انتقالی از رشته محل قبولی خود را دارند، از سویی دیگر شرایط و ضوابط پیچیده انتقالی و هزینه های انصراف از تحصیل باعث می شود بسیاری از داوطلبان، از آینده تحصیلی خود رضایت نداشته و به تبع در زمینه شغلی آن رشته نیز موفق عمل نخواهد کرد.

برای داشتن یک انتخاب رشته صحیح و اصولی دانستن مواردی همچون نحوه انتخاب رشته، نحوه اولویت بندی انتخاب ها، تحلیل صحیح کارنامه اولیه کنکور سراسری و … مهم است. هر داوطلب با اطلاع از این موارد می تواند فرم انتخاب رشته کنکور را به بهترین نحو ممکن تکمیل نموده و در نهایت نتیجه مطلوب را کسب نماید. با توجه به اهمیت انتخاب رشته کنکور سراسری در ادامه این مقاله توضیحات کاملی در مورد انواع گزینش در آزمون سراسری ارائه می گردد.

اولین قدم دریافت کارنامه اولیه از سایت سنجش به نشانی sanjesh.org می باشد قطعا برای همه ی ما این سوال پیش آمده که سنجش به چه نحوی از روی فرم انتخاب رشته / ما را گزینش میکنه و قبولی یا مردودی رو اعلام می کند ما اینجا قصد داریم به این سوال پاسخ بدهیم :
دراین مرحله قصد داریم شمارو با انو اع پذیرش و رتبه ها آشنا کنیم .قطعا خیلی از ما فکر میکنیم قبولی کنکور ما صرفا به رتبه ما در منطقه خلاصه می شود.
یعنی هرچی رتبه بهتر / شانس قبولی بالاتر
تا حدودی درسته اما این همه ماجرا نیست ملاک قبولی در اکثر دانشگاه های کشور رتبه در ناحیه /قطب و بوم هست که اصلا داخل کارنامه کنکور سراسری درج نمی شود.
قطعا برای شما سوال پیش میاد که خب پس چه جوری باید انتخاب رشته درست داشته باشیم اینجاست که اهمیت مشاوری که برای شما انتخاب رشته میکند دو چندان می شود.
مشاورهای توانمند (نه مشاور نماها) میتونن با محاسبه رتبه در بوم /قطب و ناحیه شما نقش به سزایی در قبولی شما داشته باشند .
نقشه پایین / نحوه تقسیم هر استان به بوم ها و ناحیه های مختلف رو به مانشان می دهد.

نقشه ناحیه ها و قطب های بومی انتخاب رشته کنکور سراسری پلتفرم مدرسه زندگی

قبولی های اعجاب انگیز در کنکور1401

1- رتبه 12964 پزشکی دانشگاه سمنان
2 – رتبه 8053 پزشکی روزانه
3 – رتبه 4535 دندانپزشکی اراک
4 – رتبه 57000 علوم آزمایشگاهی بقیه الله تهران
5 – رتبه 45364 فوریت پزشکی روزانه علوم پزشکی بندرعباس
6 – رتبه 40903 پرستاری روزانه علوم پزشکی بندرعباس
افرادی بودند که با انتخاب رشته اصولی سرنوشت خودشون رو تغییر دادند
تذکر: نوع چیدمان در قبولی شما به شدت تاثیرگذار می باشد به طوری که بودند افرادی که با رتبه بهتر این کد رشته هارو انتخاب کرده ولی مردود شدند .

متاسفانه هستند افرادی که خودشون رو مشاور انتخاب رشته معرفی میکنن و با دادن وعده های پوچ و نمایش کارنامه های دروغین (حتی در موسسات به نام )سعی در فریب دانش آموزان و خانواده آنها دارند تا از حال بد آنها سواستفاده کنند و به هر طریقی تنها هزینه دریافت کنند.
نکته مهم بعدی اینکه میدونستی در یکسری از رشته ها / شانس تو حتی از رتبه های 2 رقمی کنکور بیشتره ؟؟؟

شاید بپرسی چطور؟

چون همون طور که در بالا توضیح دادیم یکسری از رشته ها صرفا بر اساس رتبه در ناحیه و بوم دانشجو جذب می کنند نه رتبه در سهمیه که شاید شما با آن رشته ها  آشنا نباشید!!
امسال پلتفرم مدرسه زندگی مستقر در مرکز نوآوری جهاد دانشگاهی  تهران قصد دارد تا شما دانش آموزان رو همراهی نموده و  در این فرآیند هم کنار شما عزیزان باشد تا بتوانید بهترین نتیجه را با توجه به رتبه خودتان بگیرید و سرنوشت خود را تغییر دهید
برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید.

تماس رایگان بدون کد از سراسر کشور 90009106

فهرست